SUSIPAŽINKITE - ALEXA JAY

Indrė Jakumaitė - rankinių kūrėja iš Londono, kuri slepiasi už Alexa Jay vardo. Nors jos linija vis dar jauna, rankinės spėjo pasipuikuoti tokiuose angliškuose mados žurnaluose kaip "Marie Claire", "Hello!","Sunday Express",'Telegraph". Rankinės yra pardavinėjamos Anthropologie, The Mercantile butikuose bei internetiniame puslapyje youngbritishdesigners.com. Alexa Jay liniją taip pat galima rasti ir Lietuvoje! Jas rasite KOKO boutique, Moustache Boutique, Fairy House Boutique, Boutique 7, SIP SOP Boutique.
DSC_9200

  • Naujos karjeros pradžia niekada nebūna lengva, o ypač kuomet pradedi kurti verslą. Susilaukėte daug palaikymo? O gal kaip tik atvirkščiai? 

Buvo visokių momentų. Iš pradžių sulaukiau nemažai skepticizmo ir pati ne kartą susiėmusi už galvos murmėdavau „Ir ką aš sau galvojau!“, bet kiekviena sėkmė, kad ir kokia maža, labai motyvuoja. O į kitų žmonių skepticizmą tiesiog nekreipiau dėmesio... 

Viskas buvo nauja, tad vargo netrūko. Mokiausi visko: nuo to, kaip įverti siūlą pramoninėje siuvimo mašinoje, iki kur ir kokią odą pirkti, kaip daryti brėžinius ir milijoną kitų techninių dalykų. O kur dar likusi verslo dalis: rinkodara, ženklodara, socialinė medija, internetinė prekyba, pardavimai, kontaktai, žiniasklaida ir t. t. Turėjau galimybę klausti Donnos patarimų, bet viską vis tiek reikėjo daryti pačiai. Kartais jausdavausi, lyg vaikščiočiau po minų lauką – atrodė, ne taip pasakytas žodis, ne laiku išsiųsta žinutė ar neapgalvotas sprendimas, kad ir koks nesvarbus, turės nemažų pasekmių.

Nuo pat pradžių mane lydėjo sėkmė – vos po poros mėnesių nuo oficialaus „Alexa Jay“ prekės ženklo įkūrimo mano rankinės jau puikavosi žymaus parduotuvių tinklo „Anthropologie“ lentynose. Taip pat laimėjau „Marie Claire“ žurnalo organizuojamą konkursą „Inspire & Mentor“, kuris leido ne tik susipažinti su žurnalo vyriausiąja vadyba, bet ir pasimokyti iš Didžiojoje Britanijoje populiaraus parduotuvių tinklo „Donna Ida“ įkūrėjos Donnos Idos Thornton. Mano sėkmės istorija buvo aprašyta zurnalo „Marie Claire“ puslapiuose.


  • Kaip prasidėjo šis, rankinių dizainerės, gyvenimo etapas? Ar jau turėjot viziją tolimesniems kūriniams, ar idėjos ateina netikėtai?

Jei atvirai, idėją susapnavau☺! Žinau, tai skamba kvailokai, bet vieną rytą pabudau su gražios, iš ryškaus veltinio pasiūtos rankinės vaizdu ir akimirksniu nusprendžiau: tai bus dar vienas mano kūrybinis projektukas. 

Visada norėjau nuosavo verslo, nes, kaip laikui bėgant išaiškėjo, nesu įtin paklusni, nuolanki darbuotoja☺. Artėjo mano trisdešimtmetis, ir vis pasvarstydavau, kad iki gyvo kaulo įgriso dirbti tai, kas manęs visiškai netraukia, kam nejaučiu aistros. Vieną dieną trūko kantrybė ir nusprendusi, jog visko gana, susikroviau daiktus ir išėjau iš darbo. Pradžia buvo labai lėta ir baugi, bet sėkmė buvo mano pusėje!

Rankinių dizaino idėjų niekada netrūksta, tiesą sakant, dažnai net gaila, kad negaliu jų visų įgyvendinti, bet visada bandau suderinti kūrybą su komercine verslo puse.

Be kūrybos, vienas mėgstamiausių mano darbo privalumų yra galimybė susitikti, pabendrauti ir pasimokyti iš kitų verslininkų, dizainerių, žmonių, prisiliečiančių prie šios srities: blogerių, žurnalistų, fotografų, butikų savininkų ir didelių parduotuvių tinklų pirkėjų. 

Fotosesijos ko gero yra mano antras mėgstamiausias užsiėmimas, ypač kai
dirbi su ne tik aukšto lygio profesionalais, bet taip pat labai linksmais ir kūrybingais
žmonėmis. Mūsų paskutinės fotosesijos vadovė buvo mados fotografė Kristina Bondar, kuri dirba su mados kūrėjais Lietuvoje ir Anglijoje. Ji mėgsta paeksperimentuoti ir žino kaip paskatinti visą grupę pamėginti kažką naujo ir drąsesnio. Visažistė ir šukuosenų virtuozė Diana Rakickaja, dirbusi su daugeliu žinomų TV projektų Lietuvoje, sugebėjo rasti idealų balansą tarp moteriškos elegancijos ir drąsaus modernumo, kas yra tikrai reta. Modelis Egle Stadtaite, iš Zone Models agentūros Londone, dirbusi su įžymiais vardais Wella, Tigi, Moroccan Oil ir daugeliu kitų, buvo tikras Alexa Jay merginos įsikūnijimas – elegantiška, stilinga, tyliai pasitikinti ir drąsiai flirtuojanti su kamera. Kai dirbi su be galo nuostabia ir linksma komanda, žaisminga energija ir pozityvi nuotaika visada atsispindi ir nuotraukose.

Spring/Summer’15 nauja delninių linija buvo sukurta galvojant apie vasarą – keliones, spontaniški draugių susibėgimai prie kavos puodelio, savaitgaliai ant koju beieškant nuotykių didmiestyje ar smagūs vakarėliai su kokteiliais bei smagia muzika – kai viskas ką reikia su savimi turėti - banko kortelė, telefonas ir lūpų dažai. Rafinuota itališka oda, sodrios spalvos ir praktiškas dydis – puikus aksesuaras vasaros nuotykiams!


  • Galbūt ateityje galvojate apie dar vieną mados atšaką?

Manau kad įtvirtinti Alexa Jay varda prireiks nemažai laiko ir energijos, bet niekada nesakyčiau niekada.Galimybei pasitaikius, būtų visai smagu paeksperimentuoti su kitomis idėjomis, kurios atitiktų tuo metu kuriančios kolekcijos braižą ir temą – papuošalai, šilkinėss skarelės, batai ir t.t.


  • Kuo skiriasi moterų skoniai Lietuvoje ir Didžiojoje Britanijoje? Kurios lengviau įtikti?

Britės vertina kokybę labiau nei kainą ir žinoma seka naujausias mados tendencijas. Tačiau klienčių pirkimo filosofija yra labai paprasta – pamačiau, patiko ir nusipirkau. Didžiausias darbas yra vardo auginimas. Kadangi čia labai daug pasirinkimo, tiek įsitvirtinusių pasaulinio garso prekių ženklų, tiek naujų, neseniai atsiradusių vardų, tikrai nėra lengva išsiskirti ir būti pastebėtai. Dažnai moterys (ir net jų vyrai) susidomi mano asmenine istorija ir nori būti istorijos sėkmės dalimi. Moterys dažnai pasidalina mano istorija su savo draugėmis, o vyrai dažnai nuperka rankines dovanų savo antrosioms pusėms. Man tai kelia didelį džiaugsmą!

  • Ar būna, kad Jus užpuola erzinantis reiškinys - tinginystė? Kas Jus skatina judėti į priekį ir nepasiduoti tam įkyriam balseliui?

Žinoma! Man rodos turint verslą yra neįmanoma visiškai atsijungti, tai kai jaučiu kad išsisėmiau ir reikia atsigauti, susitinku su draugėmis arba su draugu pabėgam savaitgaliui iš Londono. Bandau išlaikyti balansą, bet turint savo verslą yra natūralu dirbit 24/7.Dažniau mane stabdo ne tinginystė, o žinių ir resursų trūkumas.


  • Labiau pasikliaunate savo emocijomis, vizijomis ir idėjomis ar bandote laikytis visuomenės diktuojamų trend’ų?

Seku mados naujienas, bet tendencijomis nesivadovauju. Mano rankinėss yra klasikinio silueto, bet drąsiu, ryškių spalvų. Manau, kad spalva – labai galingas įrankis: ji daro įtaką mūsų nuotaikai, būsenai, padeda mums išsiskirti iš pilkos minios, įkūnija žaismingumą, pasitikėjimą savimi ir džiugesį. Per daug žmonių slepiasi po niūriomis spalvomis, o sodresnių spalvų drabužius apsivelka tik atėjus vasaros sezonui. Dėl to savo vaizduotėje sukūriau žavingą moterį, kuri mėgsta eleganciją, turi puikų humoro jausmą, nebijo pasipuošti. „Alexa Jay“ mergina savo spintoje turi labai mažai blankių spalvų – ji per daug žavinga, kad slėptųsi po pilkais atspalviais. „Flirtatiously Colourful“(„Koketiškai spalvinga“) – toks yra „Alexa Jay“ šūkis. 


  • Ką galėtumėte patarti jaunoms kūrėjoms, kurios nežino nuo ko pradėti? Kelias į sėkmę - tik laiko gaišimas svajonėms ar realiai pasiekiamas dalykas?
Kiekvienam žmogui - savas kelias, nėra vienos sėkmės formulės, kuri tiktų visiems. Aš visada vadovaujuosi principais ‘jei nepamėginsi, niekada nesužinosi’ ir ‘jei neprašysi, negausi’☺ Rizikuoti bandant įgyvendinti savo svajones yra geriausia investicija (net jei jos ir neišsipildo!), bet reikia būti pasiruošus daug ir ilgai dirbti. Aš visada šnėkuosi su žmonėmis industrijoje, prašau patarimo ir pagalbos, bendradarbiauju ir mokinuosi iš kitų kiek tik įmanoma. Laimė visada šypsosis atkakliems ir nepasiduotantiems☺

  • Kokia ateitis laukia “ Alexa Jay “?


Gana ilgą laiką norėjau iškelti produkciją iš Londono. Svarstėme Ispaniją, Portugaliją, Italiją, Turkiją ir kitas potencialias šalis. Tai didelis žingsnis! Norėjau, kad būsimas fabrikėlis būtų nedidukas šeimos verslas su panašiomis vertybėmis kaip ir mūsų, kuris į rankinių gaminimą žiūrėtų kaip į meną, o ne masiškos produkcijos darbą. Šiais metais pagaliau pavyko aplankyti ne vieną fabrikėlį ir išsirinkti tinkamiausią partnerį toliau auginti Alexa Jay vardą. Vienas kandidatas labiausiai išsiskyrė savo jaukumu. Pasislepęs  gražioje kalnų apsuptame Ubrikes rajone (Ubrique) Ispanijoje, mūsų naujasis partneris yra nedidukas šeimos verslas, žinomas dėl savo aukštos kokybės ir reputacijos (Mulberry yra vienas iš jų klientų!). Jau pradėjome dirbti su nauja kolekcija sekantiems sezonams ir aš nekantriai laukiu pristatyti pasauliui mūsų naujas idėjas.



Twitter: @alexajay_bags

DSC_9391
DSC_9430
DSC_9466

No comments:

Post a Comment

Instagram